Deviant Logo

Idealny sklep internetowy

Tradycyjne zakupy w małych, unikatowych sklepikach, czy wielkich galeriach handlowych dla większości z nas są przyjemnością. Dla wielu kobiet – pewnym rodzajem odprężenia, spotkania towarzyskiego ze znajomymi, nawykiem czy chęcią podążania za wyznaczanymi trendami. Ponad połowa, a dokładnie 60% użytkowników sieci, zarówno kobiety jak i mężczyźni korzystają z interaktywnych sklepów internetowych.

Codzienne zamawianie pieczywa, owoców czy ulubionej gazety w sieci – dla wielu z nas, jest rzeczą zupełnie naturalną i oczywistą. Inni, więksi tradycjonaliści nie są jeszcze przekonani do nowoczesnego e-handlu. Jeszcze – ponieważ z biegiem czasu i intensywnością rozwoju wirtualnej strefy życia, zdecydowana większość z pewnością doceni ogromne możliwości jakie daje współczesny sklep internetowy.

Jakie są zalety internetowych zakupów?

  • Wygoda i oszczędność czasu
  • Szybka realizacja zamówienia
  • Możliwość zakupu towaru z różnorodnych dziedzin
  • Bieżący monitoring kolekcji, oferty, usług
  • Starannie zapakowany towar

Za co cenimy sklepy internetowe?

  • Niska cena
  • Indywidualne podejście do klienta
  • Pomoc w wyborze produktu
  • Możliwość robienia zakupów 24h na dobę
  • Bezpłatne otrzymywanie materiałów na temat produktów

Dla klientów realizujących zakupy poprzez sklep internetowy, najważniejsza jest szybka realizacja transakcji, co związane jest z większą oszczędnością czasu, wygodą i komfortem. Możliwość zrobienia zakupów późnym wieczorem po przyjściu z pracy, bez wizji dźwigania ciężarów w torbie dla wielu z nas jest rzeczą niebywale korzystną – niesamowicie komfortową i praktyczną. Dodatkowo taka forma zakupów pozwala na znaczne zmniejszenie jednostkowego kosztu równych towarów oraz umożliwia znalezienie ofert niszowych, czyli towarów trudno dostępnych w popularnych sklepach.

Niektórzy użytkownicy w e-sklepach cenią sobie przede wszystkim profesjonalną obsługę, rozumianą przez indywidualne podejście do każdego klienta. Dobry kontakt ze sprzedawcą jaki powinien zapewnić każdy sklep internetowy jest niezwykle istotny. Tak jak przy bezpośrednim spotkaniu, „pierwsze wrażenie” odgrywa znaczącą rolę, tak przy wirtualnym kontakcie ze sprzedawcą wyrabiamy sobie opinię na temat całej firmy. Dlatego ważny element to szata graficzna oraz cały system nawigacji sklepu internetowego. Element o którym często operatorzy sklepów zapominaja, starając się zmaksymalizować ilość informacji wyświetlanych na głównej stronie serwisu sklepu.

Oczywistością jest, że wśród zalet jakie oferuje sklep internetowy, istnieją także wady które irytują klientów. Za najbardziej „popularne” błędy popełniane przez wirtualnych sprzedawców możemy uznać: długi okres realizacji zamówienia, niezgodność towaru z zamówionym, nieuprzejmą obsługę, zniszczoną przesyłkę. Niestety mimo tego, iż e-handel nieustannie się rozwija, sprzedawcy popełniają wciąż te same błędy. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na to „Co” sprzedajemy, ale przede wszystkim „Jak”.

Idealny sklep internetowy, a właściwie jego stworzenie wcale nie musi być mrzonką. Wiele firm zmierzyło się z tym wyzwaniem i niewątpliwie dziś cieszą się pozycją lidera na rynku e-commerce. Wymaga to jednak konsekwencji w działaniu i dobrego, długoterminowego planowania.

Dodaj komentarz

Sprawdź także: