Deviant Logo

Paleo – dieta dla sportowca

Paleo – dieta dla sportowca

Jeżeli zawodowo lub intensywnie uprawiasz sport z pewnością jesteś świadomy tego, jak ważny jest dla Twojego organizmu wybór odpowiedniej diety. Co chwilę pojawiają się na rynku zdrowego odżywiania nowe propozycje przedstawiające diety dostosowane do indywidualnych potrzeb sportowców. Całkiem niedawno prawdziwy szum wywołał wokół swojej propozycji dr Loren Cordain, który zaproponował całkowitą rewolucję w sposobie odżywiania proponując dietę paleo, która opiera się na zwyczajach żywieniowych naszych przodków z epoki … paleolitycznej. Podstawą diety są ryby, mięso, warzywa , owoce , orzechy i nasiona. Okazuje się, że paleo dla sportowców jest idealym rozwiązaniem. Dlaczego?

Dieta paleo, w ogróżnieniu od innych diet dostosowanych do sportowców bazuje na większej ilości białka i tłuszczu, przy mniejszej ilości węglowodanów. Dostarcza także organizmowi więcej witamin, minerałów i antyoksydantów, co powoduje zwiększone utlenianie się tłuszczu, a w efekcie końcowym zwiększoną wytrzymałość organizmu. Paleodieta zapewnia także szybszą i lepszą regenerację organizmu po treningu niż diety, które bazują na węglowodanach! Jej podstawą są produkty białkowe, które zawierają dużą ilość aminokwasów stanowiących dużą część tkanki mięśniowej. Podczas treningu spalamy zapasy glikogenu. Wtedy to właśnie białka stają się źródłem energii dla pracujących mięśni, dlatego tak ważne jest dostarczanie aminokwasów rozgałęzionych przed i po treningu. Wtedy właśnie ograniczymy utratę białka z mięśni, a także zmniejszymy uczucie zmęczenia po wysiłku, dzięki czemu będziemy lepiej zmotywowani do ćwiczeń. Przed treningiem warto zjeść jajko oraz arbuza, banana lub brzoskwinię, a jeżeli jesteśmy bardziej głodni warto zjeść potrawkę z indyka lub kurczaka. Po treningu możemy siegnąć po napój regenerujący, sok owocowy, rodzynki, ziemniaki lub bataty.

Taki sposób odżywiania skutkuje więc polepszeniem stanu naszych mięśni, ponieważ skutecznie usprawnia ich regenerację, obniża poziom cholesterolu, a także ciśnienia we krwi. Dzięki diecie paleo zmniejsza się waga i obwód naszego ciała, co bez wątpienia przekłada się na osiągane przez nas wyniki sportowe. Dzięki paleo jesteśmy także bardziej wypoczęci i chętniej rozpoczynamy kolejne treningi.

Comments are closed.